با ما به روز باشيد

تبلیغات

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    با ما به روز باشيد
    به وبلاگ خودتون خوش آمديد واميد وارم لحظات خوب خوش رو در اين وبلاگ سپري كنيد. اين وبلاگ مطالب علمي،فرهنگي رو در خدمت شما ميذاره البته از تبريز هم خبر هايي براي شما خواهد اورد.

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

نظرسنجي

    نظر شما در مورد امكانات سايت تبريزان

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 20
    کل نظرات کل نظرات : 15
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 2

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 2
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 2
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 1
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 1
    بازدید هفته بازدید هفته : 7
    بازدید ماه بازدید ماه : 32
    بازدید سال بازدید سال : 403
    بازدید کلی بازدید کلی : 20790

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.145.111.125
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

    ایلیا - عالیست - 1393/11/15
    امیر علی - واقعا زیباست - 1393/10/22
    سحربانو - سلام حامد محمدزاده رسائي
    خوبی؟
    منو یادته؟
    قبلا توی چت لوکس بلاگ صحبت کرده بودیم
    چند روزه مشغول جمع آوری بهترین وبلاگهای لوکس بلاگ هستم از تو هم دعوت می کنم با تبادل لینک عضو گروه ما بشی..

    حامد محمدزاده رسائي بهم سر بزن منتظرتم - 1393/10/10
    بهار - وبلاگت فوق العادست حامد محمدزاده رسائي واقعا لذت بردم ، ولی حیف بازدیدت کمه ، چرا با سایت های بزرگ تبادل لینک نمی کنی تا بازدیدت بالا بره ؟ یه سری به این سایت که واست گذاشتم بزن و باهاش تبادل لینک کن . بازدیدت رو از این رو به اون رو می کنه .... فقط یه بار امتحان کن - 1393/9/25
    arman - - 1393/9/14
    مهرنوش - حامد محمدزاده رسائي وبلاگ خیلی خوبی داری .
    منم یه وبلاگ دارم که لیست همه دوستام داخلشه ، بهشون پیشنهاد دادم وبلاگ حامد محمدزاده رسائي را ببینند ، تو هم وبلاگت رو توی این لیست لینک کن ، کار خیلی راحتیه ، اینجوری بازدید وبلاگت خیلی زیاد میشه...

    http://www.mehrnooosh.loxblog.com - 1393/9/13
    نازنین - واقعا وبلاگ خوبی دار حامد محمدزاده رسائي
    ولی وبلاگ هایی شبیه وبلاگ منو تو باید یه جایی باشند که دیده بشند ، یه وبلاگ پیدا کردم خیلی بازدید داره که تبلیغ توش رایگانه ، تو هم باهاش تبادل لینک کن. خوبیش اینه اتوماتیکه

    اینم آدرسه وبلاگه:
    http://nazi-joon-jooni.loxblog.com - 1393/9/1
    نازنین - چطوری حامد محمدزاده رسائي
    خوش میگذره؟
    بازم به من که هر روز بهت سر میزنم تو که همش توی وبلاگ خودتی ، وبلاگ منو اصلا دیدی حامد محمدزاده رسائي ؟
    دوستان زیادی توی وبلاگ من سایتشون رو لینک می کنند برای همین بازدید زیادی داره ، تو هم وبلاگت رو لینک کن ، تا دوستام بهت هر روز سر بزنند و بازدید وبلاگت زیاد شه.

    اینم آدرسه وبلاگمه:
    http://nazi-joon-jooni.loxblog.com

    والا به خدا بازدید وبلاگم واقعیه
    حامد محمدزاده رسائي منتظرتما - 1393/8/29
    افشار صباحی - کاش عکس هم از شهریار میذاشتی - 1393/7/11
    اذربایجان - یاشاسین سن و اذربایجان - 1393/6/30

به وبلاگ خودتون خیلی خوش اومدین

به خاطر به روز بودن وبلاگ از دیگر صفحات نیز دیدن کنید


تاریخ ارسال پست: شنبه 25 مرداد 1398 ساعت: 16:4
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

نمایی دگر از شهر زیبای تبریز

 

تصاویری از تبریز از کوه عون ابن علی

 

 

 

 


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 13 اسفند 1393 ساعت: 18:47
برچسب ها : ,,,,,
می پسندم نمی پسندم

پند های طلایی انیشتین

1) کنجکاوی را دنبال کنید:من هیچ استعداد خاصی ندارم. فقط عاشق کنجکاوی هستم».چگونه کنجکاوی خودتان را تحریک می کنید؟ من کنجکاو هستم، مثلا برای پیدا کردن علت اینکه چگونه یک شخص موفق است و شخص دیگری شکست می خورد. به همین دلیل است که من سال ها وقت صرف مطالعه موفقیت کرده ام شما بیشتر در چه مورد کنجکاو هستید؟پیگیری کنجکاوی شما رازی است برای رسیدن به موفقیت.

 

۲) پشتکار گرانبها است:من هوش خوبی ندارم، فقط روی مشکلات زمان زیادی می گذارم».تمام ارزش تمبر پستی توانایی آن به چسبیدن به چیزی است تا زمانی که آن را برساند. پس مانند تمبر پستی باشید و مسابقه ای که شروع کرده اید را به پایان برسانید. با پشتکار می توانید بهتر به مقصد برسید.

 

۳) تمرکز بر حال: پدرم به من می گفت نمی توانی در یک زمان بر ۲ اسب سوار شوی. من دوست داشتم بگویم تو می توانی هر چیزی را انجام بدهی اما نه همه چیز. یاد بگیرید که در حال باشید و تمام حواستان را بدهید به کاری که در حال حاضر انجام می دهید. انرژی متمرکز، توان افراد است، و این تفاوت پیروزی و شکست است.

 

4) تخیل قدرتمند است تخیل همه چیز است: می تواند باعث جذاب شدن زندگی شود. تخیل به مراتب از دانش مهم تر استآیا شما از تخیلات روزانه استفاده می کنید؟ تخیل پیش درآمد تمام داشته های شما در آینده است. نشانه واقعی هوش دانش نیست، تخیل است. آیا شما هر روز ماهیچه های تخیل تان را تمرین می دهید؟ اجازه ندهید چیزهای قدرتمندی مثل تخیل به حالت سکون دربیایند.

 

۵) اشتباه کردن:کسی که هیچ وقت اشتباه نمی کند هیچ وقت هم چیز جدید یاد نمی گیرد.هرگز از اشتباه کردن نترسید چون اشتباه شکست نیست. اشتباهات شما را بهتر، زیرک تر و سریع تر می کنند، اگر شما از آنها استفاده مناسب کنید.قدرتی که منجر به اشتباه می شود را کشف کنید. من این را قبلاً گفته ام و اکنون هم می گویم، اگر می خواهید به موفقیت برسید اشتباهاتی که مرتکب می شوید را ۳ برابر کنید.

 

۶)زندگی در لحظه:من هیچ موقع در مورد آینده فکر نمی کنم، خودش بزودی خواهد آمد.تنها راه درست آینده شما این است که در همین لحظه باشید. شما زمان حال را با دیروز یا فردا نمی توانید عوض کنید. بنابراین این از اهمیت فوق العاده برخوردار است که شما تمام تلاش خود را به زمان جاری اختصاص دهید. این تنها زمانی است که اهمیت دارد، این تنها زمانی است که وجود دارد.

 

۷) ارزش خلق:سعی نکنید موفق شوید، بلکه سعی کنید با ارزش شوید.وقت خود را به تلاش برای موفق شدن هدر ندهید بلکه وقت خود راصرف ایجاد ارزش کنید. اگر شما با ارزش باشید، موفقیت را جذب می کنید. استعدادها و موهبت هایی که دارید را کشف کنید. بیاموزید چگونه آن استعدادها و موهبت های الهی را در راهی استفاده کنید که برای دیگران مفید باشد. تلاش کنید تا با ارزش شوید و موفقیت شما را تعقیب خواهد کرد.

 

۸) انتظار نتایج متفاوت نداشته باشید:«دیوانگی یعنی انجام کاری دوباره و دوباره و انتظار نتایج متفاوت داشتن».نمی توانید کاری را هر روز انجام دهید و انتظار نتایج متفاوت داشته باشید، به عبارت دیگر، نمی توانید همیشه کار یکسانی (کارهای روزمره) را انجام دهید و انتظار داشته باشید متفاوت به نظر برسید. برای اینکه زندگی تان تغییر کند، باید خودتان را تا سرحد تغییر افکار و اعمالتان متفاوت کنید، که متعاقبا زندگی تان تغییر خواهد کرد

 

۹)دانش از تجربه می آید:«اطلاعات به معنای دانش نیست. تنها منبع دانش تجربه است».دانش از تجربه می آید. شما می توانید درباره انجام یک کار بحث کنید، اما این بحث فقط دانش فلسفی از این کار به شما می دهد. شما باید این کار را تجربه کنید تا از آن آگاهی پیدا کنید. تکلیف چیست؟ دنبال کسب تجربه باشید! وقت خودتان را صرف یاد گرفتن اطلاعات اضافی نکنید. دست بکار شوید و دنبال کسب تجربه باشید

 

۱۰) اول قوانین را یاد بگیرید بعد بهتر بازی کنید:اگر شما قوانین بازی را یاد بگیرید از هر کس دیگر بهتر بازی خواهید کرد.دو گام هست که شما باید انجام بدهید اولین گام اینکه شما باید قوانین بازی که می کنید را یاد بگیرید، این یک امر حیاتی است. گام دوم هم اینکه شما باید بازی را از هر فرد دیگری بهتر انجام بدهید اگر شما بتوانید این دو گام را حساب شده انجام دهید موفقیت از آن شما خواهد بود.


تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 7 اسفند 1393 ساعت: 11:48
برچسب ها : ,,,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

عید در راه است. شهری برای مسافرت انتخاب کرده اید؟

پیشنهاد شهر زیبای تبریز است

 

عمارت شهرداری
در سال 1314 شمسی در محل گورستان متروک و مخروبه کوی نوبر با نظارت مهندسان آلمانی در زمان ریاست شهرداری حاج ارفع الملک جلیلی بنا گردید. این ساختمان دارای یک برج ساعت چهار صفحه ای است که با طنین موزون زنگ هایش هر 15 دقیقه یک بار، گذشت زمان را به گوش مردم تبریز می رساند. نمای خارجی تالار شهرداری تبریز از سنگ تراشیده بوده و نقشه ساختمان آن با نمونه ساختمان های کشور آلمان قبل از جنگ جهانی دوم مطابقت دارد. این بنا در وسط شهر تبریز و در میدانی موسوم به میدان ساعت واقع شده و در حال حاضر تمام امور عمرانی شهر و امور اداری شهرداری تبریز در این تالار و عمارت متمرکز است.

 

ربع رشیدی
خواجه رشيد‌الدين فضل‌الله همداني اواخر قرن هفتم و اوائل قرن هشتم هجري قمري، زمان غازان خان ايلخاني به وزارت رسيد. دوران وزارت او از حساس‌ترين دوره‌هاي فرهنگي و سياسي تاريخ ايران است. خواجه رشيد‌الدين براي ساماندهي،‌ تمركز و تداوم تحقيقات و فعاليت‌هاي فرهنگي و علمي يك مجموعه بزرگ علمي، ‌آموزشي و پژوهشي به نام «ربع رشيدي» تأسيس كرد. اين مجموعه به صورت شهركي علمي در حومه شهر تبريز ساخته شد. خواجه رشيد‌الدين در پايتخت ايلخانيان و در گذرگاه كاروان‌هاي خاور و باختر يكي از بزرگترين تأسيسات روزگار كهن را پديد آورد؛ شهري كوچك شامل كتابخانه، مدرسه، مسجد، دارالايتام، گرمابه، مهمانسرا، بيمارستان، مدارس عالي، پرورشگاه و كارگاه‌هاي صنعتي. او براي تأمين پشتوانه مالي براي اداره اين مؤسسات بزرگ، دارايي و املاك زيادي را وقف «ربع رشيدي» كرد. اين موقوفات عمدتاً در ايران قديم، ‌بخش‌هايي از عراق، افغانستان، گرجستان، ولايت روم، آذربايجان و‌ سوريه بودند. 

 

وقف نامه ربع رشیدی
خواجه رشيد‌الدين براي ساماندهي اداره «ربع رشيدي» و موقوفات آن وقف‌نامه‌اي تنظيم كرد. او در اين وقف‌نامه اطلاعاتي دقيق و مستند درباره شيوه فعاليت‌هاي علمي، ‌آموزشي، تشكيلات ربع، اوضاع فرهنگي آن عصر، ارزش خدمات خواجه در پيشبرد و توسعه امور فرهنگي و آموزشي و نكاتي درباره احوال شخصي‌اش نوشته است. اين نسخه به خط خود خواجه رشيد‌الدين فضل‌الله همداني و قسمتي از آن نيز به خط حاكم آن زمان تبريز است كه فقط يك نسخه از آن در تمام جهان وجود دارد. بر اصالت اين نسخه علما، ‌دانشمندان و ديوانيان زيادي از جمله علامه حلي (648- 726 ق) گواهي داده‌اند. «وقف‌نامه ربع رشيدي» نظم خاصي دارد كه فهرست جامعي از موقوفات، هزينه‌ها و برنامه‌هاي اداري و مالي را تبيين مي‌كند و به دليل گستره وسيع موقوفات و ارزش والاي آنها از اهميت جهاني برخوردار است. اين وقف‌نامه در دوره‌هاي گوناگون تاريخي الگوي تنظيم وقف‌نامه‌هاي معتبر بوده است. نسخه اصلي اين وقف‌نامه 382 صفحه دارد و جنس كاغذ آن خانبالغ است و اكنون در كتابخانه مركزي تبريز نگهداري و محافظت مي‌شود. اين نسخه تا سال 1348 شمسي در دست بازماندگان حاجي ذكاء‌الدوله سراجمير، ساكن تبريز بود. انجمن آثار ملي در همان سال آن را از خانواده ذكاءالدوله خريد. پس از آن از روي اين نسخه عكسبرداري شد و سال 1350 شمسي در هزار نسخه منتشر شد. نام اصلي اين وقف‌نامه «اوقفيه الرشيديه بخط الواقف في بيان شرايط امور الوقف و المصارف» كه با آب طلا و به خط ثلث نوشته شده است. گفته مي‌شود براي نگهداري اين نسخه منحصر به فرد تمام شرايط لازم از جمله دوربين مدار بسته و حفاظت الكترومغناطيسي فراهم شده و درجه حرارت و رطوبت نسبي متناسب با نسخ خطي نيز در نظر گرفته شده است. «وقف‌نامه ربع رشيدي» خرداد سال 1386در حافظه جهاني به ثبت رسيد. اما «ربع رشيدي» پس از قتل خواجه رشيد‌الدين فضل‌الله همداني غارت و ويران شد. خرابه‌ها و بناهاي نيمه ويران «ربع رشيدي» تا قرن يازدهم كه اولياء چلپي و شاردن در سفرنامه خود از آن ياد كرده‌اند، وجود داشته و اكنون نيز آثاري از آن ديده مي‌شود.

 

ارگ علیشاه
ارك عليشاه يكي از بناهاي مهم و عظيم به جا مانده از دوره ایلخانی است و به وسيله تاج الدين عليشاه جيلان تبريزي، طي هشت سال و در فاصله سال هاي 716 تا 724 هجري قمري ساخته شد. البته ارك عليشاه برخي كاربردهاي ديگر نيز در طول تاريخ داشته است. به هر حال امروزه تنها بخشي از ديوارهاي عظيم و محراب بسيار بلند شبستان جنوبي اين مسجد بر جاي مانده است كه خود مويد شكوه و آباداني آن در گذشته است. ديوارهاي موجود در حقيقت تشكيل دهنده ايوان طاق پوش و حمال طاقي استوانه‌اي عظيمي بوده است كه فضاي به وجود آمده به عنوان شبستان و عنصر اصلي مسجد عليشاه به شمار مي‌رفته است. ارك تبريز و محوطه باستاني آن در سال 1310 شمسي در فهرست آثار ملي ايران به ثبت رسيده است. موقعیت مکان این بنا در خيابان امام تقاطع خيابان فردوسي جنب مصلاي تبريز می باشد.

 

برج آتش نشانی (برج یانقین)
برج آتش‌نشاني تبريز يا همان برج يانقين از ارتفاع 23 متري برخوردار بوده و همزمان با ايجاد اولين آتش‌نشاني كشور احداث شده‌ است. از اين برج مدور به منظور ديده‌باني استفاده مي‌شد تا اگر در نقطه‌اي از شهر حريقي روي داد، مأمورين آتش‌نشاني براي اطفاي آتش در آنجا حاضر شوند. قدمت برج يانقين به بيش از صد سال مي‌رسد. موقعیت این بنا در خيابان خاقاني تقاطع خيابان مدرس می باشد.

 

برج خلعت پوشان
این بنا در ده کیلومتری جاده تبریز- تهران قرار دارد که این برج آجری منشوری به برج خلعت پوشان مشهور است. این بنا در اواخر دوره صفویه احداث شده است. در زمان قاجار خلعت اهدایی شاهان برای حاکمان آذربایجان در این برج بر دوش آنها انداخته می شد. برج سه طبقه است. طبقه اول و دوم سرپوشیده و طبقه سوم بدون سقف است. آخرین مراسم خلعت پوشان در سال 1330 ه. ق در زمان حکمرانی صمدخان مراغه ای انجام گرفته است. در سال های اخیر دانشگاه تبریز این بنا را مرمت کرده است.

 

پل آجی چای
اين پل که در دوره صفوی كه بر روي آجي چاي (تلخه رود) واقع شده است. يكي از پل‌هاي مهم و تاريخي شهر تبريز و تنها گذرگاه ايران به غرب و بخشي از مسير جاده ابريشم بوده است. اين پل داراي 16 دهنه به شكل‌ هلالي و جناغي و طول 100 متر و عرض 5 متر است و اولين بار در سفرنامه متعلق به ونيزي‌ها در دوره شاه اسماعيل صفوي از آن ياد شده است. پل آجي چاي در دوره عباس ميرزا، توسط حاج سيدحسين‌ تاجر تبريزي تعمير شده است و واقعه تاريخي مقاومت پنج تن از سربازان گمنام تبريزي در مقابل ارتش روس در اين محل اتفاق افتاده است. موقعیت این بنا در ورودي جاده تبريز- مرند می باشد.

 

پل سنگی
اين پل كه از آثار دوره قاجاريه به شمار مي‌رود، داراي چهار دهنه سنگي به شكل هلالي بوده و در دوره مشروطه يكي از محل‌هاي تلاقي و نبرد نيروهاي محمد علي‌ شاه قاجار و باقرخان (سالار ملي) بوده است. موقعیت این بنا در خیابان چایکنار می باشد.

 

خانه استاد شهریار
موزه شهریار در خانه سابق استاد" شهریار" شاعر شهیر ایران که قدمت آن از سال 1286 شروع شده، واقع است. این بنا از طرف شهرداری تبریز به موزه تبدیل شد. در این موزه مجموعه آثار هنری و ادبی و لوازم شخصی شهریار به نمایش در آمده است. بزرگ ترین اثر استاد، كلیات ارزشمند دیوان اشعار او به زبان پارسی و بخشی از آن به زبان تركی آذری است. معروف ترین بخش از این آثار شهریار ،"كتاب حیدر بابایه سلام"است."سید محمد حسین بهجت تبریزی" معروف به"شهریار"فرزند سید اسماعیل موسوی خشكنابی در سال 1286 شمسی در تبریز چشم به جهانگشود و تحصیلات خود را در تبریز و تهران در رشته طب ادامه داد. استاد شهریار در 82 سال زندگی پرفراز و نشیب خود شهرت بسیاری كسب نمود و كتاب های وی به زبان های مختلف ترجمه گردید. استاد شهریار كه یكی از شعرای بزرگ ایران محسوب می شود، در تاریخ 27 شهریور 1367 شمسی به سرای جاوید شتافت و در مقبرة الشعرای تبریز به خاك سپرده شد. موقعیت این بنا در خيابان مقصوديه پشت عمارت شهرداري می باشد.
 
 
خانه مشروطیت
با توجه به نقش بزرگی كه آذربایجان  به ویژه مردم تبریز در پیروزی انقلاب مشروطه داشته اند، تأسیس موزه ای برای نگهداری و ارائه آثار و یادگارهای به جای مانده از رهبران بزرگ آن انقلاب و نیز جمع آوری اسناد و مدارك و عكس های مستند مربوط به حوادث انقلاب مشروطه در خانه مشروطه بسیار بجا و شایسته و حتی ضروری بود. بنابراین از سال 1375 كلیه اشیای مربوط به این دوره از تاریخ ایران از موزه آذربایجان و نیز اشیای اهدایی مردم و بازماندگان رهبران و مجاهدین انقلاب مشروطیت فراهم آمد و نخستین پایه این موزه به صورت حاضر را بنا نهاد. موقعیت این بنا در خیابان شهید مطهری روبروی مسجد جامع می باشد.
 
 
موزه آذربایجان
در كنار مسجد كبود تبریز بنای بزرگی با ایوان رفیع، مشرف به خیابان امام قرار دارد. این بنا یكی از قدیمی‌ترین موزه‌های درجه اول ایران به شمار می‌رود و به موزه‌ی آذربایجان معروف است. این موزه برای اولین بار در سال 1336 با نمایش 202 قطعه از آثار فرهنگی انتقالی از موزه ایران باستان شروع به كار كرد. ساختمان فعلی موزه از سال 1341 رسماً افتتاح و شروع به كار كرده است. طبقه‌ي زير زمين اين موزه مربوط به آثار استاد احد حسيني است. این موزه از بخش های زیر تشكیل شده است: (باستان شناسی دوران قبل از اسلام)، ( باستان شناسی دوران اسلامی)، (سكه ها، مهرها و سیلندرها). اين موزه با مساحت 3000 متر مربع زيربنا و برخورداري از سه تالار نمايش، چند اتاق اداري و كتابخانه يكي از موزه‌هاي بزرگ كشور محسوب مي‌شود. در اين موزه حدود 11 هزار قطعه اشياي نفيس باستاني ثبت شده است. موقعیت این بنا در خيابان امام بالاتر از ميدان ساعت می باشد. 
 
 
موزه قاجار
موزه قاجار در محله ششگلان، يكي از محلات قديمي تبريز و در يك خانه زيباي قديمي متعلق به حسنعلي خان امير نظام گروسي قرار گرفته است و تاريخ احداث آن به اواسط دوره قاجار باز مي گردد، قرار گرفته است. عمارت امير نظام به سبك معماري درون گرا و در دو طبقه با زير بناي 1500 متر مربع ساخته شده است. اين موزه داراي 9 تالار نمايش: سكه هاي تاريخي، بافته، چيني و آبگينه، خاتم و فلزات، رجال و فرامين، سنگ‌ نوشته ها، اسلحه و آثار معماري و شهرسازي  مي باشد. موقعیت این بنا در خيابان ششگلان جنب سازمان صنايع و معادن می باشد.
 
 
موزه قرآن و کتابت
بنای مسجد شاه طهماسب صفوی معروف به مسجد صاحب الامر در شرق میدان صاحب آباد در قلب شهر تبریز در کنار مهران رود قرار دارد. این بنای تاریخی یک گنبد و دو مناره بلند دارد و در ابتدا مسجد ویژه شاه طهماسب اول صفوی بود که در سال 1045 ه.ق به وسیله سپاهیان سلطان مراد چهارم- امپراطور عثمانی- تخریب شد. با توجه به قداست این بنا پس از انجام تغییرات لازم این مکان به عنوان موزه قرآن و کتابت در نظر گرفته شد. در این موزه مجموعه نفیسی از نسخ قرآن مجید مربوط به ادوار مختلف تاریخ و قطعات زیبایی از آثار خوشنویسان بنام ایران به نمایش گذاشته شده است. موقعیت این بنا در خیابان دارائی میدان صاحب الامر بنای صاحب الامر می باشد.
 
 
موزه عصر آهن
موزه عصر آهن كه مربوط به دوره آهن دو و سه، اواخر هزاره دوم و اوايل هزاره اول قبل از ميلاد است شامل چندين اسكلت، جواهر، زينت آلات، لوازم كار و ... هستند كه در كنار همين اسكلت ها دفن شده اند. اين محل در پي انجام حفاري هاي انجام گرفته به منظور ساخت پاساژ ابريشم شناسايي شد. حفاري هاي باستان شناختي در اين محوطه از سال 77 آغاز شدكه تا سال 82 ادامه يافت و موزه نيز از سال 82 رسماً افتتاح شد. موقعیت این بنا در خيابان امام جنب مسجد كبود می باشد. 
 
 
موزه شهرداري
موزه‌ای است که در شهر تبریز که در طبقه زیرزمین ساختمان کاخ شهرداری تبریز واقع شده‌است. این موزه که به عنوان نخستین و تنها موزه تاریخ شهرداری‌های ایران مطرح است، پس از کشور چین در ردیف اولین موزه‌های شهرداری‌های جهان نیز قرار دارد. اين موزه در سال ۱۳۸۶ و همزمان با یکصدمین سالگرد تاسیس نخستین بلدیه (شهرداری) ایران در تبریز و در ۸۰۰ متر مربع و با هزینه یک میلیارد و صد میلیون ریال راه اندازی شده‌است. موزه شهر تبریز شامل تالارهای مختلفی چون تالار دوربین‌های قدیمی، تالار دفاع مقدس، چاپ و نشر، فرش، هنرهای معاصر، خط و خوشنویسی، تالار حکمت و چندین تالار دیگر است. در این تالار، فرش‌ها و قالی‌هایی با قدمت ۱۱۰ سال به نمایش گذاشته شده‌اند. ۱۲ تخته فرش موجود در این مجموعه مربوط به فرش‌هایی است که از زمان تاسیس عمارت شهرداری تبریز تا سال ۱۳۲۰ به دستور ارفع‌الملک جلیلی بافته شده و به اتمام رسیده‌است. موقعیت این بنا در خيابان امام خميني ميدان ساعت عمارت شهرداري می باشد.
 
 
خانه پروین اعتصامی
خانه پروین اعتصامی مربوط به دوره پهلوی اول است و در تبریز خیابان عباسی جنب مسجد میرآقا کوچه ساوجبلاغی پلاک ۶ واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۸۵ با شماره ثبت ۱۸۶۸۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
 
 
بازار تبریز
ازار تبریز که در دوره سلجوقی بنا شده است، بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده آجري جهان و یکی از شاهکارهای معماری ایرانی است. این بازار در سال ۱۱۹۳ هجری قمری بر اثر زلزله با خاک یکسان شد، اما طولی نکشید که به همت مردم شهر بازسازی شد. شهر تبریز به مناسبت قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم از دیرباز مرکز مبادله کالا میان خاور دور و اروپا بوده‌ و وصف بازار‌های آن در خاطرات بسیاری از بازرگانان و جهانگردان آمده است. مجموعه بازار تاریخی تبریز به عنوان یازدهمین اثر ثبت جهانی ایران در سی و چهارمین جلسه سازمان یونسکو که در کشور برزیل برگزار شد به عنوان بزرگترین سازه سرپوشیده جهان و بخشی از شاهراه ابریشم به ثبت جهانی رسید. موقعیت این بنا در خیابان جمهوری می باشد.
 
 
مقبره الشعرا
نمیری شهریار از شعر شیرین روان گفتن
                                                    که از آب بقا جوئید عمر جاودانی را (شهریار)

مقبره الشعرای تبریز در خيابان ثقه الاسلام و در ضلع شمالي بقعه سيد حمزه واقع است. بناي يابود زيبايي با تأسيسات توريستي به نام مقبر الشعرا در اين محل ايجاد گرديده که آرامگاه یکی از بزرگترين شاعران معاصر کشورمان (شهريار) در اين محل قرار دارد.
 
 
 
 
اماکن تجاری و تفریحی تبریز
 
 
لاله پارک . ائل گولی . باغلار باغی . پیاده راه تربیت ، مقصودیه و فلکه بازار . خیابان جمهوری . پارک آبی تبریز . برج شهر . پارک مینیاتور . پاساژ امت . تله کابین . سورتمه سوراری ائل گولی . تفرجگاه کوه عون ابن علی . پارک خاقانی و مسافر . پارک جنگلی باغمیشه و ...
 
 
 
در روز های آتی عکس هایی زیبا از تبریز برای شما خواهیم آورد
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 


تاریخ ارسال پست: جمعه 1 اسفند 1393 ساعت: 19:48
برچسب ها : ,,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

دکوراسیون

 

نکات کاربردی در طراحی داخلی منزل

 

با توجه به چند نکته کوچک در طراحی داخلی منزل که بیشتر جنبه بصری دارد میتوانیم فضای مرده را زنده تر و آپارتمان را دلباز تر نماییم.

 

1- انتخاب رنگ دیوارها:

 

انتخاب رنگ مناسب در طراحی داخلی منزل برای فضای آپارتمانی به خصوص آپارتمان های با متراژ کم بسیار مهم است. رنگها از نظر درخشندگی و شفافیت انواع مختلف دارند که بهترین انتخاب، انتخاب رنگ های روشن با درخشندگی و شفافیت زیاد است.

 

اصولا انتخاب رنگهای روشن در طراحی داخلی منزل باعث می شوند که فضا بزرگ تر به نظر آید و هر چه شفافیت و درخشندگی آن بیشتر باشد به دلیل انعکاس نور فضا زنده تر به نظر می آید.

 

یکی از رنگ های مناسب برای طراحی داخلی آپارتمان رنگ استخوانی روشن است، که علاوه بر داشتن شفافیت و روشنی با بیشتر رنگ های وسایل منزل همنشینی دارد و کمپوزیسیون مناسبی را ایجاد می نماید. جهت ایجاد تنوع در رنگ می توانید در قسمت دیوار اپن آشپزخانه از مصالح سنگی با رنگ های متنوع استفاده نمایید.

 

٢-انتخاب کفپوش:

 

یکی دیگر از موادری که در طراحی داخلی منزل باید به آن توجه کنید کفپوش است.برای پوشش کف آپارتمان از مصالح گوناگونی می توان بهره گرفت. (از جمله سرامیک ها ، پارکت های طرح چوب ، موکت و ...) اگر قصد تعویض کفپوش ساختمان را داشته باشید، در صورت استفاده از سرامیک می بایست در انتخاب رنگ آن دقت زیادی شود، زیرا استفاده از رنگ های تیره در کف، فضا را فشرده تر نشان می دهد.

 

معمولا استفاده از رنگ های بسیار روشن در طراحی داخلی منزل برای کفپوش مثل رنگ سفید نیز معایبی به همراه دارند، یکی از معایب آن یکدست شدن فضا است که جهت برطرف کردن یکدستی آن می توان از یک قالیچه در زیر میز مبل استفاده کرد. یا اینکه در میان سرامیک ها طرح هایی با رنگ های متفاوت را به کار گرفت.در صورت استفاده از پارکت نیز می بایست نکات گفته شده را رعایت نمود و رنگ های روشن طرح چوب راانتخاب کرد.

 

٣- انتخاب مبلمان و نحوه قرار گیری:

 

یکی از نکاتی که در طراحی داخلی منزل باید به آن توجه کرد انتخاب مبلمان و نحوه قرارگیری آنهاست.انتخاب رنگ مبل اختیاری است اما استفاده از رنگ هایی مثل کرم روشن و یا حتی سفید به زنده تر کردن فضا کمک بیشتری می نماید و فضا بزرگ تر به نظر می آید.در مورد انتخاب طرح مبل بهتر است حتی المقدور مبل هایی با اشکال هندسی صلب و یا بدون منحنی انتخاب شود.در مورد نحوه چیدمان آن بهتر است مبل ها را تقریبا چسبیده به دیوار ها قرار داد علت انتخاب شکل بدون منحنی نیز این است که مبل ها در کنار دیوار صاف ترکیب مناسب تری را ایجاد نمایند.حتی المقدور سعی کنید وسایل خانه را نزدیک به دیوارها قرار دهید تا از هدر رفتن کوچک ترین فضاها نیز جلوگیری شود.اگر در جلوی پنجره ها از پرده های پارچه ای استفاده می کنید بهتر است رنگ آنها نیز روشن انتخاب شود.

 

٤- نورپردازی:

 

نور نیز نقش مهمی را در زنده کردن فضا و طراحی داخلی منزل به عهده دارد.استفاده از نور مناسب و یکنواخت در طراحی داخلی منزل خفگی محیط را از بین می برد، البته استفاده از نور طبیعی بسیار مناسب تر است. در صورت ضعیف بودن نور طبیعی کمبود آن را با به کارگیری نور مصنوعی جبران نمایید.حتی المقدور از پرده های عمودی یا کرکره ای استفاده نکنید، زیرا از ورود نور خورشید به داخل تا میزان زیادی جلوگیری می نمایند.پرده های پارچه ای یا توری بهترین انتخاب برای پنجره های آپارتمان محسوب می شوند. زیرا نور را به خوبی از خود عبور می دهند.استفاده از نور پردازی موضعی بر روی قاب ها و ... نیز باعث تحرک و ایجاد حرکت در فضا و زیبا ساختن طراحی داخلی منزل می شود می شود.

 

نورپردازی در آشپزخانه، حمام و هال ورودی :

 

یکی از نکات مهم در طراحی داخلی منزل توجه به نورپردازی در آشپزخانه است.در بخش هایی از آشپزخانه که اغلب محل انجام کار محسوب می شود به نور کافی نیاز داریم. مانند سطح روی اجاق گاز، سینک ظرف شویی و سطوح روی کابینت ها که برای آماده سازی وسایل آشپزی و مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند.علاوه بر نیاز به روشنایی در این اماکن، فضای کلی آشپزخانه نیز باید از نور کافی برخوردار باشد. اگر آشپزخانه محل صرف غذا نیز هست استفاده از چراغ های سقفی که ارتفاع شان قابل تنظیم است درست در بالای میز غذاخوری ایده خوبی است. این چراغ ها می توانند هنگام صرف غذا روی میز را به خوبی روشن کنند و در مواقعی که از میز استفاده نمی شود فضای کلی آشپزخانه را روشنایی ببخشند.ترجیحاً هر یک از این چراغ ها باید دارای کلید کنترل مجزا باشند تا فقط در مواقع لزوم مورد استفاده قرار گیرند.

 

همچنین در بسیاری از آشپزخانه ها بعضی از کابینت ها با درهای شیشه ای و به صورت ویترین ساخته شده اند این کابینت ها نیز نیاز به نورپردازی داخلی دارند نور کافی برای سطح روی اجاق گاز در آشپزخانه هایی که دارای یک هواکش یا هود در بالای اجاق گاز هستند توسط چراغ هواکش تأمین واگر هواکش مجهز به چراغ نیست از یک چراغ قابل تنظیم در بالای اجاق گاز نصب شود.همچنین بالای سینک ظرفشویی نیز به یک چراغ نیاز تا شب هنگام نور کافی برای شست و شوی ظروف و مواد غذایی را برای ما فراهم کند.

 

برای تأمین نور کافی در سطح روی کابینت ها از چراغ های مهتابی در زیر کابینت ها دیواری نصب می شود و بی آنکه دیده شوند و موجب آزار چشم باشند نور کافی را بر سطح روی کابینت ها می تابانند. چنانچه کابینت های زمینی عمیق باشند و نور محیط به اندازه کافی درون آنها را روشن نکند برای دسترسی راحت به وسایل داخل این نوع کابینت ها می توان چراغ های کوچکی در آنها نصب کرد که با کلیدهای اتوماتیک کنترل شوند و با باز و بسته شدن در کابینت ها روشن و خاموش شوند.

 

نورپردازی در طراحی داخلی فضای حمام و دستشویی از اهمیت کمتری برخوردار است،حمام و دستشویی علاوه بر چراغ های سقفی که برای تأمین روشنایی محیط به یک چراغ دیواری در بالای آینه نیازدارند. برای این منظور از چراغ های فلوئورسنت استفاده نکنید زیرا نور این چراغ ها موجب تغییر برخی از رنگ ها شده و تصویر شما را با رنگ های غیرواقعی در آینه منعکس می کنند.

 

نورپردازی قسمت های مختلف خانه، هال ورودی، راهروها و راه پله ها این اماکن باید از نور فراوان برخوردار باشند به خصوص راه پله ها. در اینجا ایمنی مهم تر از زیبایی است و بهترین روش نورپردازی روشن کردن مسیر حرکت و سطح روی پلکان با چراغ هایی است که به دیوار نصب می شوند و نور را به طرف پایین می تابانند. استفاده از چراغ های دیواری کار تعویض لامپ را نیز ساده تر می کند.

 

آنچه تاکنون بیان شد در جهت تأمین نور کافی و روشنایی لازم برای انجام فعالیت های گوناگون در هر یک از اتاق ها بود؛ اما نورپردازی می تواند در جهت زیباسازی و جلب توجه بیننده به سوی اشیای تزئینی و ویژگی های زیبای یک اتاق نیز باشد.

 

برای این منظور بهترین انتخاب چراغ های قابل تنظیمی هستند که به صورت تک، دوتایی و سه تایی در بازار موجودند و پس از نصب در یک نقطه از دیوار می توان هر یک از آنها را به سمت دلخواه تنظیم کرد به صورتی که محل مورد نظر ما را روشن کند. نور این چراغ ها را می توان به راحتی بر روی یک دیوار، یک تابلو و یا یک مجسمه دلخواه تنظیم کرد و یا حتی بخشی خاص از اتاق (مانند محل قرارگیری شومینه و یا یک آرک در سقف) را به وسیله آنها روشن کرد.

 

طبقات داخل کابینت های در شیشه ای را نیز می توان با استفاده از روش های گوناگون روشنایی بخشید.

 

اما یکی از بهترین راه ها نصب چراغ های کوچک در زیر هر یک از طبقات، و یا در مواقعی که طبقات شیشه ای هستند نصب یک لامپ در قسمت بالا و یا پایین کابینت است.

 

٥- استفاده از طبیعت:

 

در ساختمان های حیاط دار کمبود طبیعت به وسیله ایجاد باغچه در کناره های حیاط جبران می شود .اما برای جبران آن در طراحی داخلی آپارتمان می توان از گلدان های کوچک که در گوشه های فضا قرار می گیرند استفاده کرد.سعی کنید گلدان ها را در کنار پنجره ها و یا تا جایی که امکان دارد در کنج دیو ارها قرار دهید، زیرا معمولا گوشه دیوار ها بدون استفاده می مانند.در نتیجه سعی کنید تا جایی که امکان دارد از رنگ های روشن در طراحی داخلی منزل استفاده کنید.شاید این سئوال برایتان پیش آید که به کارگیری این همه رنگ روشن فضا را یکنواخت و سرد نمی کند؟ در جواب باید گفت که این هنر شماست که با استفاده از قاب ها و وسایل تزیینی کوچک با رنگ بندی متنوع طراحی داخلی منزل تان را جذاب تر نمایید


تاریخ ارسال پست: جمعه 24 بهمن 1393 ساعت: 19:58
برچسب ها : ,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

تبریز، صاحب اتوبان سوم با 120 متر عرض می شود

 لایحه دو فوریتی احداث اتوبان ولایت در شورای شهر تبریز بررسی و تصویب شد.

 
  

به گزارش تبریز مدرن به نقل از ایسنا ، صادق نجفی، شهردار تبریز در جلسه علنی شورای شهر تبریز در خصوص این لایحه اظهار کرد: پیش از این احداث اتوبان ولایت در بودجه سال 93 آورده شده بود و اکنون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) مراحل مطالعاتی این پروژه را بررسی کرده و چهار مسیر برای احداث آن پیشنهاد کرده است.

وی از توافق شهرداری تبریز و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) برای احداث این اتوبان خبر داد و گفت: این پروژه به روش EPC و با صرف هزینه یک هزار میلیارد ریال احداث می شود که 50 درصد آن به صورت نقدی و 50 درصد مابقی به صورت غیر نقدی به مجری طرح پرداخت می شود.

شهردار تبریز در خصوص ضرورت های احداث اتوبان سوم در تبریز، گفت: برای رفع مشکلات ترافیکی تبریز و همچنین از جنبه مدیریت بحران نیز احداث اتوبان ولایت ضروری است و این اتوبان از پشت ارتفاعات عینالی عبور کرده و نقش ویژه ای در مهار حاشیه نشینی و ساخت و ساز غیرمجاز ایفا خواهد کرد.

سعید محدث، عضو شورای شهر تبریز در صحن علنی شورای شهر در خصوص این پروژه، گفت: احداث اتوبان سوم در تبریز، آرزوی دیرینه مردم این شهر است و اجرای این پروژه نشان از توان بالای شهردار منطقه پنج است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، باعث می شود اعضای شورای شهر بدون هیچ نگرانی به اجرای این اتوبان رأی دهند.

ایرج شهین باهر، عضو شورای شهر تبریز در خصوص اجرای این پروژه گفت: احداث اتوبان سوم در تبریز، امری ضروری است و نباید زمان را از دست دهیم.

المیرا خاماچی، یکی از اعضای شورای شهر تبریز در رابطه با احداث اتوبان ولایت در تبریز، گفت: تملک زمین های مردم برای احداث اتوبان، هزینه بر خواهد بود و همچنین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) پیش از این، اتوبان پاسداران را احداث کرده است که اکنون برای زیر سازی آن، بیش از 60 میلیارد هزینه کرده ایم.

جعفر مدبر، عضو شورای شهر نبز با دفاع از عملکرد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در اجرای پروژه های عمرانی، گفت: در زمان احداث اتوبان پاسداران، مهندسان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) مواج بودن اتوبان را پیش بینی کرده بودند که شهردار وقت برای صرفه جویی در هزینه ها، خواستار اجرای اتوبان بدین شکل شد.

سعید حاجی زاده، سخنگوی شورای شهر تبریز  از تصویب این پروژه در شورای شهر خبر داد و گفت: این اتوبان شرق و غرب تبریز را بهم متصل می کند و مسیر آن بر اساس طرح تفصیلی انتخاب شده و همچنین با اجرای آن، 600 هکتار به محدوده تبریز افزوده شده که 300 هکتار آن به فضای سبز تبدیل می شود.

وی افزود: 95 درصد این اتوبان از اراضی ملی عبور می کند و نیاز به تملک ندارد و این اتوبان نقش ویژه ای در کاهش ترافیک تبریز ایفا خواهد کرد.


تاریخ ارسال پست: سه شنبه 21 بهمن 1393 ساعت: 13:20
برچسب ها : ,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

تصاویری زیبا از دبی


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 8 بهمن 1393 ساعت: 18:23
برچسب ها : ,,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

تصاویری از زیبایی های تبریز

می پسندم نمی پسندم

تبریز زیبا

تبریز زیبا

تبریز زیبا


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 24 دی 1393 ساعت: 12:49
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

تبریز زیبا

تبریز زیبا

 


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 22 دی 1393 ساعت: 13:16
برچسب ها : ,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

ليست صفحات

تعداد صفحات : 2
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد